ESD 2022

Nachhaltiges Lernen an der Goetheschule heißt Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE). Gemäß der Leitlinie des Schulministeriums NRW führen wir Unterrichtsreihen, Projekte und Kooperationen durch, die Bildung für nachhaltige Entwicklung fördern. Unsere Aktivitäten im Netzwerk “Schule der Zukunft” im Schuljahr 2021/22 dokumentieren wir hier.

Sustainable learning at Goetheschule Essen is called ESD: Education for Sustainable Development. In accordance with the guideline of the Ministry of Education of North Rhine-Westphalia, we carry out series of lessons, projects and cooperations that promote education for sustainable development. Learn more about our activities in the “School of the Future” network here.

I. Unser Projektschwerpunkt I Our Project Foucs 2021-2022:

Just Justice?! – Ganz einfach Gerechtigkeit?!

2021/22 widmen sich unsere BNE-Aktivitäten der Frage, wie wir gesellschaftliche Entwicklung so gestalten können, dass unabhängig vom Geschlecht oder der sexuellen Orientierung, ein chancengerechtes und selbstbestimmtes Leben ermöglicht wird.

In 2021 and 2022, our ESD project is dedicated to the question of how we can shape social development in such a way that it offers equal opportunities regardless of gender or sexual orientation.

Unser Projekt I Our Project

Bilingualer Sachfachunterricht I Bilingual Studies, Year 9

Die Gleichstellung der Geschlechter ist ein grundlegendes Menschenrecht, aber der gleiche Zugang zu Ressourcen und Chancen ist noch nicht für alle Realität. In diesem Projekt arbeiteten unsere Schülerinnen und Schüler online mit der Beylikduzu Social Sciences High School in Istanbul und der Gleichstellungsstelle der Stadt Essen.

Gender equality is a fundamental human right, but equal access to resources and opportunities is not yet a reality for all. In this project, our students worked online with the Beylikduzu Social Sciences High School in Istanbul and the Equal Opportunities Office of the City of Essen.

Details:

Überblick I Overview

Ergebnisse I Results

Stereotype, Geschlechterrollen und Gender-Fragen I Gender Stereotypes, Gender Roles & Gender Issues

(Video Conference with Turkish Partner School. Article by Can Y., Year 9)

Chimamanda Adichies femimistisches Manifest I

Chimamanda Adichie’s Femimist Manifesto

(Video Conference with Turkish Partner School. Book Review by Jakub S., Year 9)

Gleiche Chancen I Equal Opportunities

(Video Conference with the Equal Opportunities Officers of the City of Essen. Articles by Carla B. and Johanna P., Year 9)

Unsere lokalen und internationalen Partner:

Our local partners: