Erasmus Project Start at Goetheschule Essen 2015

EU flag-Erasmus+_vect_POS-600

GlobeFlagsWe have won!” With these words Martina Féaux de Lacroix, International Learning Coordinator at Goetheschule Essen, announced on Friday, 14 August 2015, the start of a three-year Erasmus Plus Project, which will be financed by the European Union from September 2015 to August 2018. In the presence of Antonia Dicken-Begrich, Senior Principal in the NRW Ministry of Education, Norbert Stirba, Chief School Principal of the school district of Düsseldorf, Regine Möllenbeck, Head of the Essen School Department, and Dr Michael Bonmann, District Mayor of Essen-Bredeney, Martina Féaux de Lacroix explained that her school has been very lucky in that it was authorized as an International IB World School in 2007 and has since become part of a strong international community.

Together with IB schools from Croatia, Denmark, Poland and the Netherlands, Goetheschule developed the school project “Transforming Europe”, which is going to allow students from different countries to learn collaboratively and delve into European history, literature, science, philosophy, art and modern politics. Martina Féaux de Lacroix: “Our school is thrilled to host the first project workshop in Essen from Monday, 25 January 2016, to Friday, 29 January 2016. This is going to be a win-win opportunity for our students, their families, teachers and the different local communities all over Europe!”

DeutscheFlaggeButtonErasmus Plus-Projektstart an der Goetheschule Essen

„Wir haben gewonnen!“ Mit diesen Worten kündigt Martina Féaux de Lacroix, Koordinatorin für Internationales Lernen an der Goetheschule Essen, am Freitag, dem 14. August 2015, in der Aula der Goetheschule den Beginn eines dreijährigen Erasmus Plus-Projekts an, welches von September 2015 bis August 2018 durch die Europäische Union finanziert werden wird. In Anwesenheit der Leitenden Ministerialrätin Antonia Dicken-Begrich, des Hauptdezernenten der Bezirksregierung Düsseldorf, Norbert Stirba, der Leiterin des Essener Fachbereichs Schule, Regine Möllenbeck, und des Bredeneyer Bezirksbürgermeisters Dr. Michael Bonmann erklärte Martina Féaux de Lacroix, dass ihre Schule großes Glück gehabt habe 2007 als International IB World School anerkannt und seither Teil einer starken internationalen Gemeinschaft geworden zu sein.

Gemeinsam mit IB-Schulen aus Kroatien, Dänemark, Polen und den Niederlanden entwickelte die Goetheschule das Schulprojekt „Europa im Wandel“, welches Schülerinnen und Schülern ermöglichen wird über Ländergrenzen hinweg zusammenzuarbeiten und einzutauchen in europäische Geschichte, Literatur, Wissenschaft, Philosophie, Kunst und Politik. Martina Féaux de Lacroix: „Unsere Schule ist begeistert, den ersten Projektworkshop von Montag, 25. Januar 2016, bis Freitag, 29. Januar 2016, in Essen ausrichten zu dürfen. Dies wird ein großer Gewinn für unsere Schülerinnen und Schüler, ihre Familien, Lehrerinnen und Lehrer sowie die verschiedenen Städte und Gemeinden in Europa werden!“

Text: Martina Féaux de Lacroix, Karmen Heup

Illustration: openclipart.org