Erasmus Plus Project 2016 in Essen – Day 1: Welcome

“Transforming Europe” is an ambitious three-year Erasmus Plus project, which has brought together students and teachers from Croatia, Denmark, Germany, Poland and the Netherlands. After the guests’ arrival on Sunday, 24th January 2016, the first transnational learning week began at Goetheschule Essen on Monday morning with the opening of the Student Peace Conference.

Trans EU Erasmus Peace Conference Schedule

While the first student debate was already in full flow, Headteacher Dr. Nicola Haas welcomed the teachers from abroad and proudly presented an Erasmus Plus door plate, which the school had received from The Pedagogic Exchange Service (PAD) and The Conference of Ministers of Educational and Cultural Affairs.

A very special and sweet welcome for the foreign guests had been prepared by two IB students (Viktoria von Nathusius and Julia Wöhl, Year 11). They had baked a giant Erasmus Plus cake with marzipan covering. Delicious!

“Europa im Wandel” ist ein ehrgeiziges dreijähriges Erasmus Plus-Projekt, das Schüler und Lehrer aus Dänemark, Deutschland, Kroatien, Polen und den Niederlanden zusammenbringt. Nach der Ankunft der Gäste am Sonntag, dem 24. Januar 2016, begann die erste transnationale Lernwoche an der Goetheschule Essen am folgenden Montag mit der Eröffnung der Schüler-Friedenskonferenz.

Den Ablaufplan der Erasmuswoche finden Sie hier:

Trans EU Erasmus Peace Conference Schedule

Erasmus-CakeWährend die erste Schülerdebatte bereits auf Hochtouren lief, begrüßte Schulleiterin Dr. Nicola Haas die ausländischen Lehrerinnen und Lehrer und präsentierte stolz ein Erasmus Plus-Schild, das die Schule vom Pädagogischen Austauschdienst (PAD) und der Kultusministerkonferenz erhalten hatte.

Ein besonderes und sehr süßes Willkommen bereiteten die IB-Schülerinnen Viktoria von Nathusius und Julia Wöhl (Jgst. 11) den ausländischen Gästen: Sie hatten einen riesigen Erasmus-Marzipankuchen gebacken. Lecker!

ErasmusCake-Mini